4+4=8 Uforfalsket anti-stress
– især godt når du har travlt

 

Så let er det:


Træk vejret ind gennem næsen mens du tæller til 4
Sig inde i hovedet : 1 og 2 og 3 og 4 og


Hold vejret
mens du tæller til 4
1 og 2 og 3 og 4 og

Pust langsomt ud gennem munden mens du tæller til 8
1 og 2 og 3 og 4 og 5 og 6 og 7 og 8 og

 

Gentages 5 gange. 10 gange hvis du er mere fortravlet.

Kan du ikke holde de antal sekunder vi skriver, så gør det bedste du kan.
Det vigtige er, at udåndingen er længere end indåndingen og at du holder vejret lidt “midt i”.

Brug gerne metoden flere gange om dagen, og få en omgang tiltrængt anti-stress til din hjerne, der i forvejen arbejder på højtryk, fordi vi alle , i det moderne liv, er omgivet af en ekstrem mængde sanseindtryk.


Smutvejen til at du undgår stress

Når du trækker vejret på denne måde, siges det at have en naturlig beroligende indvirkning på dit nervesystem.

Du kan sige, at det “tvinger” dit nervesystem til at falde til ro

Nervesystemet er en vej til at få din hjerne til at falde til ro. Og den fordel kan du godt bruge, for det giver dig overblikket igen.

Med ro i hjernen kan du tænke rationelt igen – du kan sige, at du kommer ud af en stress-reaktion.

 

PS: Det er ikke farligt at komme i en stress-reaktion, det sker faktisk hele tiden og er en naturlig del af menneskets biologi.

Det farlige er at forblive der.

Så enten brænder du dine stresshormoner af ved at handle (derfor er motion godt) – eller også du sørger for tage dem i opløbet og undgår at skabe dem. Her kommer anti-stress som 4+4=8 ind.

God fornøjelse

Hør mere om hvad vi kan tilbyde dig og din virksomhed?